FAQ

 

Zijn de producten écht vegan?

Ja! Al onze producten zijn volledig plantaardig en cruelty free. Ook zijn al onze ingrediënten volledig te traceren.

Wij hebben in contact gestaan met Be Vegan, de Belgische Veganismevereniging, en ook zij hebben bevestigd dat onze producten volledig aan alle vereisten voldoen. In 2020 werden we genomineerd voor een Belgian Vegan Award in 2 categorieën. Daarnaast hebben we ook van de Nederlandse Vereniging voor Veganisme ook hun vegan friendly label ontvangen.

 

Hoe de geurkaarsen gebruiken?

Al onze geurkaarsen hebben een houten wiek. Deze kan je gewoon aansteken zoals elke andere kaars.

Wij raden wel aan, om telkens wanneer je de kaars opnieuw aansteekt, het verkoolde stukje van de wiek af te breken. Zo wordt de vlam niet te groot en heb je het langst plezier van je kaars.

 

Hoe lang brandt een kaars?

De gewone kaarsen hebben een brandduur van gemiddeld 25 uren.

De kleinere kaarsjes (bedankjes) hebben een brandduur van gemiddeld 8 uren.

 

Welke betaalmethoden zijn er?

Op de website kan je betalen met Bancontact, Paypal en Ideal.

 

Wat is de levertermijn?

Wij proberen alle bestellingen ten laatste binnen de 3 werkdagen te verzenden. Dit geldt voor de producten die we op voorraad hebben. Producten die op aanvraag worden gemaakt, worden zo snel mogelijk gemaakt en verzonden. Echter dient hier rekening te worden gehouden met eventuele levertermijnen van grondstoffen.

Wanneer uw bestelling is verzonden, krijgt u een verzendbevestiging per mail.

 

Wat met het verpakkingsmateriaal?

Mel'tz schenkt veel aandacht aan ecologie en duurzaamheid. 

Onze pakketten moeten aan een aantal voorwaarden van de koerierdiensten voldoen. Zo moeten ze een val van minstens 1 meter en/of een druk van 100 kg kunnen weerstaan zonder dat de goederen beschadigen. Door het fragiele karakter van onze producten betekent dit dat we ze met uiterste zorg en het nodige materiaal moeten verpakken.

Wij blijven echter onze waarden trouw en gebruiken enkel verpakkingsmateriaal dat gemaakt is uit gerecycleerde materialen en die op hun beurt opnieuw gerecycleerd kunnen worden. Verder proberen we zoveel mogelijk het verpakkings-en opvulmateriaal dat we zelf ontvangen te hergebruiken.

 

Wat moet ik doen wanneer ik mijn pakket beschadigd is?

Ondanks dat alle producten met de grootste zorg worden verpakt, kan het helaas gebeuren dat zaken het transport niet overleven.

Indien dit het geval is, volg dan onderstaande stappen :

  • Neem foto's van de (beschadigde) verpakking
  • Neem foto's van de beschadigde producten
  • Mail deze foto's door naar info@meltzantwerp.be

We sturen je zo snel mogelijk de beschadigde producten opnieuw naar je toe.